Så här arbetar vi
löpande
kommunikation
De flesta av våra kunder är börsnoterade life science-företag och för dessa finns vi tillgängliga 24/7.
I de lugnare passagerna ger vi synpunkter och råd kring hur eventuella förändringar i bolagets strategi, projektplanering och organisation kan påverka relationerna med kapitalmarknaden och andra relevanta målgrupper. Vi ger också råd i hanteringen av kommunikation med enskilda investerare.
Vi skriver era pressmeddelanden från scratch, eller ger synpunkter på era texter om så önskas. Vi bistår också i arbetet med att förbereda huvudbudskap och svar på eventuella frågor som kan uppkomma i samband med att pressmeddelanden publiceras. Vid större nyhetshändelser ser vi självklart också till att rätt personer i media nås av informationen.
När det kommer till kvartalsrapporterna säkerställer vi att de innehåller strategiskt avvägda budskap som hjälper er att skapa ett långsiktigt förtroende bland aktieägare och andra intressenter.
Vi erbjuder även hjälp med att skapa ett jämnt och högkvalitativt flöde i era sociala medier, ett mycket effektivt sätt att hela tiden ha en aktiv dialog med omvärlden.
stöd inför
börsintroduktion
Vi har erfarenhet från en lång rad börsintroduktioner och är vana att samarbeta med alla övriga inblandade rådgivare, såsom banker och jurister, för att säkerställa att ert investeringserbjudande beskrivs på ett sätt som verkligen speglar bolagets fulla potential.
För att få bästa möjliga effekt av din kommunikation bör du få ordning på hur bolaget ska beskrivas för investerare och en bredare allmänhet ungefär 18 till 24 månader innan den planerade börsintroduktionen.
Utöver våra löpande erbjudanden hjälper vi ofta våra kunder med punktinsatser som produktion av årsredovisning, hållbarhetsredovisning, omgörning av webbplats, medieträning, krishantering, emissionskampanjer med mera. Om utmaningen kräver fler händer eller kompetenser så samarbetar vi med någon av våra partners.